naplemente

Életöröm.

2007. szeptember 28. - naplemente

Nagyon szép őszi napokat hozott a szeptember.   Szerencsés az az ember, aki élvezni is tudta. Mi éltünk a lehetőséggel. Péntek reggel összepakoltunk és irány "Réka-völgy"  -  ahol az ötös-fogat egyik tagjának van egy kis alpesi jellegű nyaralója. Nem először jártunk ott és reméljük, hogy még sokszor lesz lehetőségünk hozzá. A mi baráti társaságunk kb. már 35 éve összetart. Sajnos, ma már csak  mi asszonyok maradtunk. Mindig fel-fel emlegetjük a régi időket, de most maradok a jelennél.

Megérkezésünk után ki-ki a saját, megszokott feladatához kezdett.  Így már 13 órakor a napfényes teraszon, szépen terített asztalról fogyasztottuk el az ebédet.

A Rékában eltöltött 5 napot  "menetrendszerűen"  használtuk fel.  Reggeli után 1 óra séta, ebéd után 1 óra napfürdőzés  szundizással egybekötve.   Egyik délután elmentünk Óbányára a pisztrángos tóhoz. Jártunk a híres óbányai fazekasoknál, ahol sajnos már cserép virágtartót nem készítenek, helyettük csip-csup /néha giccses/ ajándéktárgyakat. Vasárnap délután átautóztunk Bonyhádra. Hétfő délután pedig a mecseknádasdi pincesort jártuk végig, ez elég fárasztó "túra" volt.  Ámultunk a "modern kori, villának is beillő"  pincéken. Vacsora után pedig 3-4 órán keresztül  rabló römit játszottunk.

A táj nyújtotta szépségről, nyugalmáról  nem írok, helyette közlöm a webcímet, és aki szeretne bővebben tudni a Mecsek ezen gyöngyszeméről az  ott  részletes tájékoztatót találhat. www.geocaching.hu

Amikor a netten keresgéltem  - örömömre -  egy régi régi ismerősöm emlékére szerkesztett blogot fedeztem fel.    Érdemes megnézni,  egy nagyszerű ember életútja és sok-sok vers található benne.  /fallerjancsi.freeblog.hu/   Írásai e táj hangulatát adják vissza,  Ő is nagyon szerette a rigó-füttyös reggeleket.

.............

Az alábbi vers szóljon azokhoz, akik nem, ill. csak nehezen tudnak örülni. Gondoljanak arra, hogy az öröm forrása saját magunkban rejlik, csak fel kell fedezni.

Bíztató.   /Rajki Miklós/

Bíztatlak: Örülj!     Örülj a világnak,  örülj a kinyíló virágnak,   örülj a rikkantó madárnak.

A zöldlombos erdőnek,   a viruló mezőnek.     Örülj a hasadó hajnalnak,  éjben az égen ragyogó csillagnak   a szép napra ébredő reggelnek.

A neked köszönő embernek,  s minden ártatlan gyermeknek.

Örülj a feléd küldött mosolynak, a hozzád szóló szavaknak,  örülj, ha egy ajtót neked kitárnak,  ha  valahol éppen terád várnak.

Örülj, ha megfogják a kezedet, tanítsd meg örülni a gyermeked.   Örülj és te is tárd ki szívedet.

Az öröm széppé teszi lelkedet és vidámá kedvedet.

Örülj az ősznek, a tavasznak,  a fakadó rügyeknek, a lehulló lomboknak,  nyáron a rekkenő melegnek,  télen a hóval borított hegyeknek.

Örülj, ha jön egy zivatar,  ha örülsz, akkor nem zavar.    Örülj a felhangzó zenének, örülj minden csendes estének.

Örülj minden örömnek, hiszen annyi jó és szép van, aminek örülhetsz.

Örülj, ha valakivel még törődhetsz.     Lásd meg mások örömét, örülj, ha bárkit öröm ér, és örömöt adj minden kicsi örömért!

Az öröm az egy jó dolog, akik örülni tudnak, azok boldogok.

/Ui:  azért egy-pár kép mégis csatolva Réka-völgyről./

Réka szobor

Etelka forrás 1.

Etelka

forrás 2.

Rékavölgyi részletek:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.